fredag 9 november 2007

Släpper upp pausknappen

Förbered er på att drabbas av Nya Zeelands underbaraste akustiska folk-duo, the Flight of the Conchords



Läste precis att Canal+ kommer att köra serien och lägger upp ett gratisavsnitt på sin web-TV.

Annars lider jag för tillfället av att Peter Jöbacks duett med Annika Norlin "Han är med mig nu" dyker upp i huv'et av och till brukar vara ett tecken på att det nog är ett bra hantverk av herrar Mattsson och Frisk. Som tur är kan man köpa bara en låt på iTunes så den åkte in på hårddisken.

Andra lyssningtips i höststormen:
Nina Ramsby och Martin Hederos - Jazzen (även om den kom förra året så är den fortfarande fin)
Sigur Rós - Hvarf / Heim
Radiohead - In Rainbows (jag betala 7 GBP, och det var den värd)
Fennesz + Sakamotot - Cendre
Detektivbyrån - Hemvägen
Blonde Redhead - 23
Gang of Four - Songs of the Free (som jag äntligen hittade som mp3 via den excellenta bloggen (som gör att man slipper rippa sina gamla vinyler själv).

Får se om jag får upp någon blogg aktivitet framöver, men det finns ju onekligen mycket att reflektera över där ute i världen.

Inga kommentarer: