torsdag 13 december 2007

Årets 12 låtar


uppmaning av nedrebotten så har avslöjar jag härmed min lista på 2007 års bästa låtar, och jag måste erkänna att det var en hel del låtar som dök upp i huv'et, men när jag väl fått ihop listan så känns den komplett (för mig)

Plats 1-11 Säkert!













På plats tolv slänger jag in duetten med Peter Jöback och Annika Norlin, för att den är så otippat catchy och får mig att le varenda gång jag hör den.

Utanför listan hamnade:
Blonde Redhead - 23 (hela CD snurrade flitigt i våras)

Jag är ingen fantast av musik från det stora landet i väst, men ingen regel som inte har undantag.

Tim Armstrong - Into Action

Funkar toppen på högsta volym i lurarna när man försöker vakna till liv i trängseln på tunnelbanan.

Band of Horses - Is There a Ghost

Bas, gitarr och trummor, två ackord och efter en långsam inledning plöjer dom bara på;)

2008 tror jag att Gang of Four's platta har stora möjligheter att toppa listan

Over and out

2 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Men öh! Nog för att Annika höjde temperaturen i den svenska ankdammen men nog fanns det väl ändå lite fler låtar att välja mellan när utmaningen tillät gammal bråte...

Feberfrossa sa...

ägenkligen inte. Visst kan man dra fram gammal bråte (jag hade Coma girl på listan) Men om jag summerar vad jag lyssnat på under 2007 så ser det ut så som ovan. Mycket Fennesz, Sylvian, Robin Guthrie, men det är ju liksom som varje år, alltid med. Köpte The Good, the Bad and the Queen, men jag har inte fått den att fastna, fast jag vill så gärna.

Gamla plattor som man skaffat, men oftast blir det att man lyssnar en gång med ett leende på läpparna och sen försvinner den i iTunes spellista.

Men när jag kommer att se tillbaks på 2007 så ja då blev listan sån ;)