torsdag 13 december 2007

R.I.P. Paul Fox

Satt och bläddra igenom mina låtar, på jakt efter någon som jag missat under 2007, när Ruts dök upp, så tänkte jag att det kanske fanns något på youtube med dom, och det fanns det ju. Bland annat det här fina klippet från en benefit spelning dom gjorde med Henry Rollins tidigare i somras

Spelningen var den sista med Paul Fox, gitarristen (och sångaren när dom hette Ruts DC). Han hade fått diagnosen lungcancer och begav sig till dom sälla jaktmarkerna för mindre än två månader sen, som går att läsa här.

Jag är nog inte ensam om att ha suttit och kört Ruts-ackord på gitarren. Inte för jag varit värsta fanset, men för mig fyllde dom ut gapet när värsta Clash abstinensen satte in, med "Jah War", "Babylon's Burning" och "Something that I said"

OK, kick me in the head,
just 'cause something that I said,
you don't want to know the truth,

'cause you're wild and full of youth

Inga kommentarer: