tisdag 17 juli 2007

Finn fem fel

































Som en liten följetong till föregående inlägg
ser jag idag att Gibson kör på med en gitarr inspirerad av John Lennon
som dom är villiga att släppa för $7.500!!

Och jag förstår inte vilka som köper en sån gitarr? Tror man att det kommer att trilla fram nya Beatles låtar när man låter plektrumet smeka strängarna, eller är det som jag tror, man köper den för att hänga upp på väggen och berätta för besökare att man har en John Lennon gitarr?

Jag vet att det kallas för kapitalism, men vad kommer härnäst? Trumpinnar inspirerade av Ringo Starr (kan finnas iofs). Själv köpte jag en gång en bit av heltäckningsmattan från Beatles Magical Mystery turnébuss när jag var på Beatles muséet i Liverpool -87 för £2. Antar att jag tänkte att man skulle köpa någon souvenir och en bit heltäckningsmatta kändes betydligt roligare än en mugg eller t-shirt (och billigare). Vart den tagit vägen sen har jag ingen aning om, den har nog försvunnit någonstans i någon flytt eller separation. Men om jag ska vara ärlig så tror jag inte ett skvatt att mattbiten hade någonsin sen den där turnébussen eller någon annan buss heller för den delen, men man gör så konstiga impulsköp när man är på resande fot och det viktiga är ju inte att den är äkta utan att den påminde MIG om att JAG varit på Beatles muséet, kunde lika gärna plockat upp en sten från gatan utanför, som haft samma affektionsvärde för mig.

Inga kommentarer: