fredag 13 juli 2007

Obey my a**






















Jaha, så var det dags att profitera på Joe Strummer, i tid till filmen om hans liv, så passar Fender i samarbete med Shephard Fairey att plocka ihop ett litet kit för alla aspirerande Strummer wannabees.

Och jag vet inte var det går fel, kanske är det texten i brevet som man får med i paketet där Shephard Fairey skriver till Joe Strummer att han varit fan ända sedan han hörde Rock the Casbah första gången, som får mig att omedvetet skaka på huv'et, eller så är det konceptet som sådant, att profitera på någon som hela sitt liv kämpade för att folk skulle göra saker själv. Jag menar, vem går och köper ett sånt här gitarr paket??

Nu hoppas jag någonstans att avkastningen från det här går till Joe Strummer's skog på Isle of Skye i Skottland, men av press release och den information som finns på Fenders hemsida framgår det ingenting om det??? Och om det inte är så, ja då får i alla fall jag en bitter smak i munnen.

/J

2 kommentarer:

Markus F sa...

Fruktansvärt.

Sånger från nedre botten sa...

Jo, nog är det hemskt, men troligen menat så att änkan och barnen ska kunna bo kvar i huset på den engelska vischan. Eller bara ett hjärnsläpp.